Verandering in Flitsmeister: gebruikers gaan betalen voor voorheen gratis opties - 112 Nederland

Verandering in Flitsmeister: gebruikers gaan betalen voor voorheen gratis opties

Geplaatst op 2 mei 2024, om 09:19 uur

NEDERLAND – Flitsmeister heeft aangekondigd dat er veranderingen op komst zijn in de app, wat bij sommige gebruikers voor onvrede zorgt. De geliefde app, bekend om zijn waarschuwingen voor flitsers en updates over gevaarlijke verkeerssituaties, introduceert een nieuw abonnementssysteem. Dit betekent dat bepaalde functies die voorheen gratis waren, binnenkort alleen toegankelijk zullen zijn voor betalende abonnees. Het bedrijf heeft dit nieuws gedeeld via een nieuwsbrief aan zijn gebruikers.

Deze aankondiging volgt op een periode van 15 jaar waarin Flitsmeister gratis diensten aanbood en een gebruikersbasis van drie miljoen automobilisten opbouwde. Flitsmeister blijft zich inzetten voor innovatie en het verbeteren van de veiligheid op de weg, maar dit vergt extra investeringen. Het team, bestaande uit slechts 30 medewerkers, heeft in de afgelopen jaren al verschillende updates uitgebracht, zoals integraties met betaald parkeren, Apple CarPlay en Android Auto. Met de lancering van Flitsmeister PRO wil het bedrijf nog meer investeren in de app en andere functies om de kwaliteit en service te verbeteren.

Enkele van de populaire functies die achter een betaalmuur zullen verdwijnen zijn onder andere Apple CarPlay, Android Auto en informatie over de gemiddelde snelheid bij trajectcontroles. Om toegang te blijven krijgen tot deze functies, moeten gebruikers zich abonneren op de PRO-service, die €2,99 per maand kost. Voor gebruikers die nog meer functies willen, is er Flitsmeister PRO Plus, beschikbaar voor €6,99 per maand. Het nieuws over de veranderingen heeft gemengde reacties opgeroepen bij Flitsmeister-gebruikers, die via een nieuwsbrief op de hoogte zijn gesteld. Op socialemediaplatforms, zoals X, uiten sommige gebruikers hun teleurstelling en overwegen zelfs de app te verlaten vanwege deze veranderingen.